AKTUALNOŚCI
 

Wiadomości 

 

Jak minął tydzień?
07.01.2009

W poniedziałek 5 stycznia b. r. odbyło się kolejne spotkanie Wójta gminy Dobromierz z kierownikami referatów Urzędu Gminy, kierownikami jednostek organizacyjnych działających na terenie Gminy Dobromierz i dyrektorami Szkół. Kierownicy przedstawili Wójtowi całoroczne sprawozdanie z przebiegu realizacji wykonanych zadań.

Kierownik GOPS- Anna Kłys omówiła słabe i dobre strony działalności GOPS w 2008 r. Do słabych stron zaliczyła wydatki związane z nie zaplanowanymi zadaniami, które pochłonęły cześć budżetu. Nie stworzono również dodatkowego stanowiska pracy - pracownik socjalny, ponieważ kandydat nie spełniał wymaganych kwalifikacji. Mocnymi stronami były zaś: organizacja kolonii letnich dla dzieci i młodzieży, pozyskanie dodatkowych środków z Kapitału Ludzkiego, zakup mikrobusu, pozyskanie 11 ton żywności i 3600 litrów mleka, dzięki którym objęto pomocą 1/3 mieszkańców gminy.

Kierownik RRŚiGG - Marianna Kędziora Kwiatkowska powiadomiła o realizacji zaplanowanego budżetu na 2008 w całości. Zadania które nie zostały wykonane to: nie zrealizowano w całości przeniesienia selektywnej zbiórki odpadów z gminy na Firmy wywożące odpady komunalne, nie udało się przeprowadzić całkowitej kontroli wywożenia odpadów komunalnych przez mieszkańców gminy i firmy działające na jej terenie oraz przeprowadzenia inwentaryzacji gruntów rolnych. Mocną strona RRŚiGG było zaoszczędzenie ok. 19% zaplanowanych środków z zakresie melioracji wodnych, oraz pozyskanie większego dochodu z tytułu sprzedaży nieruchomości oraz dzierżawy gruntów rolnych.

Dyrektor GOKSiR- Józef Noworól poinformował o wykonaniu w całości zadań zaplanowanych przez GOKSiR na 2008 rok. Rzeczy których nie udało się wykonać to: zatrudnienie instruktora tańca, oraz upowszechnianie kultury wśród mieszkańców Kłaczyny , Jugowej oraz Bronowa.

Sprawozdanie przedstawili również dyrektorzy szkół. Omówili oni statystyki końcowych wyników egzaminacyjnych klas szóstych i gimnazjum. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Dobromierzu powiedziała o pozyskanych środkach z Unii Europejskiej na otwarcie dwóch sal i na zakup sprzętu komputerowego.

Kierownik ZOK - Zbigniew Nowak wskazał mocne i słabe strony działalności ZOK do mocnych stron zaliczył m. in. zatrudnienie pracowników z terenu gminy Dobromierz co przyczyniło się do zmniejszenia bezrobocia oraz tańszej realizacji zaplanowanych zadań.

p. o. Kierownika ROP - Monika Borysewicz powiedziała, że do słabych stron Referatu należą niewystarczające szkolenia pracowników, stąd aby usprawnić ten proces począwszy od grudnia rozpoczęto cykl szkoleń, w pierwszej fazie obejmujący kierowników, zaś w drugiej pracowników Urzędu. Szkolenia są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
W planach na przyszłość chcemy wzmocnić funkcję kontrolną Referatu, poprzez większą kontrolę informacji, zwiększenie funkcji integracyjnej, skoncentrowanej na powoływaniu doraźnych zespołów do opracowywania określonych zadań. Chcemy, aby te działania zyskały charakter stałej formy współpracy. Poza tym wkrótce gruntownej aktualizacji zostaną poddane niektóre wewnętrzne akty prawne oraz na bieżąco będą wdrażane nowe rozwiązania informatyczne.

Kolejno swoje sprawozdanie przedstawił RIT- Edward Kowalski, który poddał ocenie całokształt pracy referatu. Do słabych stron zaliczył: nie wykonanie inwentaryzacji dróg gminnych, nie dokonanie zmian jednostkowych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobromierz.
Do dobrych stron zaliczył zaś realizacje planu budżetowego na 2008 r. w całości, wykonanie dodatkowych prac nie wynikających z planu budżetu m. in. naprawa części drogi w Gniewkowie i Pietrzykowie, remont elewacji budynku mieszkalnego w Dzierzkowie.

Na zakończenie Skarbnik Gminy - Maria Wszołek przedstawiła informację o pracy Referatu Finansów Planowania i Budżetu w roku poprzednim oraz o planowanych działaniach na 2009 rok. W tym roku szczególna uwaga zostanie zwrócona na:

  • kontrolę podmiotów gospodarczych w zakresie zgodności deklaracji podatkowych,
  • zgodność obiegu dokumentów, ponieważ nie jest on przestrzegany,
  • poprawny opis faktur, zgodnie z nazewnictwem zadań zawartych w budżecie.

Ponadto wspólnie z Zastępcą Wójta zostanie powołany zespół odpowiedzialny za realizację największego zadania w tym roku, jakim jest budowa oczyszczalni ścieków.

 


 

 

do góry  |

Oficjalny serwis Urzędu Gminy w Dobromierzu  - Wszelkie prawa zastrzeżone
design by TONER