Jak minął tydzień?
07.01.2009
W
poniedziałek 5 stycznia b. r. odbyło się kolejne spotkanie Wójta
gminy Dobromierz z kierownikami referatów Urzędu Gminy, kierownikami
jednostek organizacyjnych działających na terenie Gminy Dobromierz i
dyrektorami Szkół. Kierownicy przedstawili Wójtowi całoroczne
sprawozdanie z przebiegu realizacji wykonanych zadań.
Kierownik GOPS- Anna Kłys omówiła słabe i dobre strony działalności
GOPS w 2008 r. Do słabych stron zaliczyła wydatki związane z nie
zaplanowanymi zadaniami, które pochłonęły cześć budżetu. Nie
stworzono również dodatkowego stanowiska pracy - pracownik socjalny,
ponieważ kandydat nie spełniał wymaganych kwalifikacji. Mocnymi
stronami były zaś: organizacja kolonii letnich dla dzieci i młodzieży,
pozyskanie dodatkowych środków z Kapitału Ludzkiego, zakup
mikrobusu, pozyskanie 11 ton żywności i 3600 litrów mleka, dzięki
którym objęto pomocą 1/3 mieszkańców gminy.
Kierownik RRŚiGG - Marianna Kędziora Kwiatkowska powiadomiła o
realizacji zaplanowanego budżetu na 2008 w całości. Zadania które
nie zostały wykonane to: nie zrealizowano w całości przeniesienia
selektywnej zbiórki odpadów z gminy na Firmy wywożące odpady
komunalne, nie udało się przeprowadzić całkowitej kontroli wywożenia
odpadów komunalnych przez mieszkańców gminy i firmy działające na
jej terenie oraz przeprowadzenia inwentaryzacji gruntów rolnych. Mocną
strona RRŚiGG było zaoszczędzenie ok. 19% zaplanowanych środków z
zakresie melioracji wodnych, oraz pozyskanie większego dochodu z tytułu
sprzedaży nieruchomości oraz dzierżawy gruntów rolnych.
Dyrektor GOKSiR- Józef Noworól poinformował o wykonaniu w całości
zadań zaplanowanych przez GOKSiR na 2008 rok. Rzeczy których nie udało
się wykonać to: zatrudnienie instruktora tańca, oraz
upowszechnianie kultury wśród mieszkańców Kłaczyny , Jugowej oraz
Bronowa.
Sprawozdanie przedstawili również dyrektorzy szkół. Omówili
oni statystyki końcowych wyników egzaminacyjnych klas szóstych i
gimnazjum. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Dobromierzu powiedziała o
pozyskanych środkach z Unii Europejskiej na otwarcie dwóch sal i na
zakup sprzętu komputerowego.
Kierownik ZOK - Zbigniew Nowak wskazał mocne i słabe strony działalności
ZOK do mocnych stron zaliczył m. in. zatrudnienie pracowników z
terenu gminy Dobromierz co przyczyniło się do zmniejszenia
bezrobocia oraz tańszej realizacji zaplanowanych zadań.
p. o. Kierownika ROP - Monika Borysewicz powiedziała, że do słabych
stron Referatu należą niewystarczające szkolenia pracowników, stąd
aby usprawnić ten proces począwszy od grudnia rozpoczęto cykl
szkoleń, w pierwszej fazie obejmujący kierowników, zaś w drugiej
pracowników Urzędu. Szkolenia są współfinansowane ze środków
Unii Europejskiej.
W planach na przyszłość chcemy wzmocnić funkcję kontrolną
Referatu, poprzez większą kontrolę informacji, zwiększenie funkcji
integracyjnej, skoncentrowanej na powoływaniu doraźnych zespołów
do opracowywania określonych zadań. Chcemy, aby te działania zyskały
charakter stałej formy współpracy. Poza tym wkrótce gruntownej
aktualizacji zostaną poddane niektóre wewnętrzne akty prawne oraz
na bieżąco będą wdrażane nowe rozwiązania informatyczne.
Kolejno swoje sprawozdanie przedstawił RIT- Edward Kowalski, który
poddał ocenie całokształt pracy referatu. Do słabych stron zaliczył:
nie wykonanie inwentaryzacji dróg gminnych, nie dokonanie zmian
jednostkowych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy
Dobromierz.
Do dobrych stron zaliczył zaś realizacje planu budżetowego na 2008
r. w całości, wykonanie dodatkowych prac nie wynikających z planu
budżetu m. in. naprawa części drogi w Gniewkowie i Pietrzykowie,
remont elewacji budynku mieszkalnego w Dzierzkowie.
Na zakończenie Skarbnik Gminy - Maria Wszołek przedstawiła
informację o pracy Referatu Finansów Planowania i Budżetu w roku
poprzednim oraz o planowanych działaniach na 2009 rok. W tym roku
szczególna uwaga zostanie zwrócona na:
- kontrolę podmiotów gospodarczych w zakresie zgodności
deklaracji podatkowych,
- zgodność obiegu dokumentów, ponieważ nie jest on
przestrzegany,
- poprawny opis faktur, zgodnie z nazewnictwem zadań zawartych w
budżecie.
Ponadto wspólnie z Zastępcą Wójta zostanie powołany zespół
odpowiedzialny za realizację największego zadania w tym roku, jakim
jest budowa oczyszczalni ścieków.
|