Na ostatniej sesji Rady Gminy Dobromierz, która odbyła się 30
stycznia 2013 r. w Roztoce, radni przyjęli cztery uchwały: w sprawie
terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi, w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłat
za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli
nieruchomości zamieszkałych, w sprawie szczegółowego sposobu i
zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz
w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz wysokości tej opłaty.
Według nowych przepisów opłata stanowi iloczyn ilości mieszkańców
zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłat za
gospodarowanie odpadami. Rada Gminy ustaliła niższe stawki, jeżeli
odpady komunalne będą zbierane i odbierane w sposób selektywny.
Przyjęta w uchwale stawka za selektywną zbiórkę odpadów miesięcznie
będzie wynosić 9,50 złotych od jednego mieszkańca. Natomiast
gospodarowanie zmieszanymi odpadami komunalnymi będzie objęte stawką
16 złotych miesięcznie od jednego mieszkańca.
Termin płatności za gospodarowanie odpadami komunalnym ustalono
do dnia 15. każdego miesiąca, następującego po miesiącu, którego
dotyczy obowiązek ponoszenia opłaty.
Przyjęto wzór deklaracji, która będzie stanowiła podstawę
wyliczenia opłaty miesięcznej za odbiór odpadów dla właściciela
nieruchomości. Pierwszą deklarację należy złożyć do 15 kwietnia
2013 r. w Urzędzie Gminy Dobromierz.
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
prowadzone będzie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów, ustalonym
z przedsiębiorstwem uprawnionym do odbioru odpadów komunalnych z
terenu Gminy Dobromierz, wyłonionym w drodze przetargu.
Odpady będą przyjmowane również w wyznaczonych miejscach tj.
tzw. "gniazdach" i w PSZOK, czyli punktach selektywnego
zbierania odpadów komunalnych. Transport odpadów do wymienionych
punktów wyznaczonych przez gminę, mieszkańcy zapewniają we własnym
zakresie.
Z systemu gospodarowania odpadami wyłączone są nieruchomości,
na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady
komunalne. Właściciele tych nieruchomości zobowiązani są do
podpisania we własnym zakresie umów na odbiór odpadów z
uprawnionym przedsiębiorcą na dotychczasowych zasadach.
|