WIADOMOŚCI
 
Przypominamy o obowiązku złożenia deklaracji

23.05.2013

  

Szanowni Państwo, przypominamy, że z dniem 15 kwietnia 2013 r. upłynął termin składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Do złożenia deklaracji zobowiązani są wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie gm. Dobromierz. Niestety nie wszyscy właściciele nieruchomości wywiązali się z powyższego obowiązku.

Właściciele nieruchomości, którzy z różnych przyczyn nie złożyli jeszcze deklaracji proszeni są o dokonanie formalności jak najszybciej. Niezłożenie deklaracji nie skutkuje uniknięciem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W przypadku, kiedy właściciel nieruchomości nie złoży deklaracji zgodnie z zapisami art. 6 o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), wójt w drodze decyzji określi wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomości o podobnym charakterze.

Przypominamy jednocześnie, że Gmina Dobromierz nie przejęła obowiązku gospodarowania odpadami komunalnymi z terenu nieruchomości niezamieszkałych, na terenie których powstają odpady komunalne. Właściciele nieruchomości tj.: zakłady pracy, sklepy, szkoły, ośrodki zdrowia nie składają deklaracji o wysokości opłaty. Jednostki te we własnym zakresie powinny podpisać umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, który prowadzony jest przez Wójta Gminy Dobromierz.

Gdzie można pobrać deklarację?

Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi można pobrać w Urzędzie Gminy Dobromierz, Plac Wolności 24, Referat Budownictwa i Rolnictwa, pok. nr 13 w godz. 700 - 1500 lub ze strony internetowej www.dobromierz.pl. Pomocy w wypełnianiu można uzyskać bezpośrednio o pracowników Referatu Budownictwa i Rolnictwa lub telefonicznie pod numerem telefonu: 074/85 86 217 wew. 16.

Kto zobowiązany jest złożyć deklarację?

  • właściciele domów jednorodzinnych, mieszkań,
  • w przypadku nieruchomości wielolokalowych, najemca, dzierżawca mieszkania składa indywidualną deklarację.

Gdzie oraz kiedy należy złożyć deklarację?

Deklarację należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Dobromierz, Plac Wolności 24, 58-170 Dobromierz w terminie:

  • jeśli deklaracja nie została złożona do 15 kwietnia 2013 r. właściciele nieruchomości zamieszkałych proszeni są o dokonanie formalności jak najszybciej.
  • 14 dni, od dnia, w którym nastąpiła zmiana będąca podstawą ustalenia należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi np.: zmiana liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość,
  • 14 dni od daty zmiany wysokości stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Jakie są stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi?

Stawki oraz sposób naliczania opłaty określony zostały w Uchwale Nr XXIX/162/13 Rady Gminy Dobromierz z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości tej opłaty. Określono metodę naliczania opłaty jako iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość oraz stawki tej opłaty. Stawka za selektywne zbieranie wynosi 9,50 zł, za nieselektywne zbieranie wynosi 16 zł, miesięcznie od jednego mieszkańca.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi winna być uiszczana do 15 każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy w kasie Urzędu Gminy Dobromierz lub przelewem na rachunek bankowy Gminy Dobromierz. Pierwszą opłatę za miesiąc lipiec 2013 r. właściciel nieruchomości winien wpłacić do 15 sierpnia 2013 r.

PLIKI DO POBRANIA:

  

do góry  |