WIADOMOŚCI

Dofinansowanie zakupu podręczników na rok szkolny 2013/2014 dla uczniów szkół podstawowych klas I- III i V


25.07.2013

  

Wójt Gminy Dobromierz informuje, że termin do którego należy składać wnioski o dofinansowanie zakupu podręczników na rok szkolny 2013/2014 mija 12 września 2013 r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Wnioski należy składać do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014.

Pomocy udziela się uczniom:

1)    klas I szkoły podstawowej pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.) czyli 539 zł netto,

2)    klas II, III  i V szkoły podstawowej pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182), czyli 456 zł netto na osobę w rodzinie,

3)    pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (ubóstwo, sieroctwo, niepełnosprawność, bezrobocie, ciężka choroba…), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń. Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w gminie 5% ogólnej liczby uczniów w kasach I-III i V szkoły podstawowej uprawnionych do pomocy finansowej,

4)    uczniom niepełnosprawnym:

·       słabowidzącym,

·       niesłyszącym,

·       z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

·       z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znaczącym,

·       z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczający w roku szkolnym 2013/2014 do szkół podstawowych, gimnazjów; pomoc ta obejmować będzie dofinansowanie zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego a także zakupu książek pomocniczych oraz materiałów dydaktycznych.

Wniosek o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników może złożyć:

1)    rodzic,

2)    opiekun prawny,

3)    rodzina zastępcza,

4)    nauczyciel, pracownik socjalny lub inna osoba, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Dowodem zakupu podręczników może być:

1)    faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego),

2)    rachunek, paragon,

3)    oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników, książek pomocniczych i materiałów dydaktycznych z informacją o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom 2013 r. „Wyprawka szkolna”,

4)    w przypadku zbiorowego zakupu podręczników zwrot kosztów następuje po okazaniu potwierdzenia zakupu zawierającego: imię i nazwisko ucznia, klasę do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, książek pomocniczych i materiałów dydaktycznych, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu. Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki, książki pomocnicze i materiały dydaktyczne.

Dofinansowanie zakupu podręczników nie może przekroczyć:

 

·       dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej,

·       dla uczniów niepełnosprawnych klas

I-III szkoły podstawowej

kwoty 225 zł

·       dla uczniów klasy V szkoły podstawowej,

·       dla uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI szkoły podstawowej

kwoty 325 zł

 

W celu usprawnienia działań związanych z procedurą ubiegania się o dofinansowanie zakupu podręczników opracowano wzór wniosku o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników.

PLIK DO POBRANIA:

 

do góry  |