WIADOMOŚCI

WYPRAWKA SZKOLNA w roku szkolnym 2014/2015


25.07.2014

  

Wójt Gminy Dobromierz, zgodnie z § 4 ust. 3 projektu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych informuje, że wstępny termin składania wniosków o przyznanie dofinansowania na zakup podręczników został ustalony do dnia 5 września 2014 r.

Dofinansowanie zakupu podręczników przysługuje uczniom:

  1. klas II, III lub VI pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie tj. 539 zł netto, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1456 z późn. zm.),
     

  2. klas II, III lub VI pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie tj. 539 zł netto, na podstawie decyzji dyrektora szkoły, w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r. poz.1544 z późn. zm.) tj. ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, niepełnosprawności, bezrobocia, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, alkoholizmu i narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej, klęski żywiołowej lub ekologicznej, do której uczęszcza uczeń.
    Liczba uczniów, mogąca otrzymać dofinansowanie w tym trybie jest ograniczona do 5% ogólnej liczby uczniów w gminie rozpoczynających w roku szkolnym 2014/2015 naukę w klasach w kasach II, III i VI szkoły podstawowej.
     

  3. uczniom:
    a) słabowidzącym,
    b) niesłyszącym,
    c) słabosłyszącym,
    d) z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją,
    e) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
    f) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znaczącym,
    g) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej,- posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), uczęszczającym w roku szkolnym 2014/2015 do szkół podstawowych (z wyjątkiem klasy I) i gimnazjów.

W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi jeżeli jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych, o których mowa w art. 3 pkt.24 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; są to w szczególności książki pomocnicze, karty pracy, ćwiczenia rewalidacyjne oraz opracowania wykorzystywane w edukacji przedszkolnej, które są wykorzystywane przez nauczycieli w procesie kształcenia tych uczniów.

Dofinansowanie do materiałów edukacyjnych nie przysługuje w/w uczniom uczęszczającym w roku szkolnym 2014/2015 do klasy I szkoły podstawowej w przypadku gdy uczniowie ci korzystają z podręcznika zapewnionego przez ministra ds. oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust.1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej.

Wniosek o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników może złożyć:

  1. Rodzic ucznia (opiekun prawny, rodzice zastępczy).

  2. Nauczyciel, pracownik socjalny lub inna osoba, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Dowodem zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych może być:

  1. faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego),

  2. rachunek, paragon,

  3. oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów edukacyjnych wraz z informacją o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom 2014 r. "Wyprawka szkolna",

  4. w przypadku zbiorowego zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego oraz materiałów edukacyjnych zwrot kosztów następuje po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego: imię i nazwisko ucznia, klasę do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników lub materiałów edukacyjnych, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis osoby dokonującej zakupu. Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki i materiały edukacyjne.

Wnioski do pobrania: kliknij tutaj


PLIKI DO POBRANIA:


Wnioski są również do pobrania w szkołach, do których uczniowie będą uczęszczali w roku szkolnym 2014/2015.

 

do góry  |