Podobnie jak w latach ubiegłych Gmina Dobromierz również
w tym roku realizuje ,,Program usuwania wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Dobromierz”.
Dotyczy to przedsięwzięć związanych z wymianą,
demontażem lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających
azbest oraz wyrobów zawierających azbest zalegających na nieruchomościach.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wspiera
samorządy w zakresie bezpiecznego usuwania azbestu. I co jest bardzo
ważne, to zadanie cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Gmina
Dobromierz regularnie wykorzystuje te możliwości i zdobywa
dofinansowanie na takie działanie.
Z darmowego demontażu, odbioru i zdeponowania pokryć
dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest na składowisko
odpadów niebezpiecznych, skorzystało w tym roku w naszej gminie
ponad 20 gospodarstw, które złożyły odpowiednie wnioski. Łącznie
zdemontowano i wywieziono około 48 ton tego niebezpiecznego materiału.
Wartość przedsięwzięcia to prawie 23 tys. zł, z czego 85% stanowić
będzie dofinansowanie jakie otrzymamy od WFOŚiGW.
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31)
każdy właściciel posesji, na której znajduje się azbest ma obowiązek
do 31 stycznia każdego roku przedłożyć informację wg druku z
rozporządzenia ministra. Wzór informacji jest dostępny na stronie
BIP Dobromierz w zakładce ochrona środowiska.
Gmina Dobromierz zamierza w następnych latach nadal
realizować utylizację eternitu w oparciu o wnioski mieszkańców.
Należy pamiętać, by nie przekroczyć terminu złożenia wniosku
podanego w ogłoszeniach o naborze, gdyż ustalenie listy nieruchomości
jest podstawowym warunkiem oszacowania wartości zadania i pozyskania
środków na ten cel.
|