WIADOMOŚCI

Wszystkie urzędy pod jednym adresem

A A A

16.02.2016

  

Coraz więcej spraw urzędowych można załatwić przez internet, a ścieżek dostępu nie trzeba już szukać na własną rękę. Dzięki dofinansowaniu unijnemu powstał portal www.obywatel.gov.pl,  na którym zgromadzone są e-usługi publiczne. Po wybraniu tematu, użytkownik uzyskuje praktyczne informacje i przekierowywany jest do odpowiedniego serwisu, na którym bezpośrednio może załatwić swoją sprawę.

Na portalu udostępnionych zostało 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli.

Do najpopularniejszych e-usług należą m.in.:

  • Zgłoszenie wyjazdu za granicę

  • Sprawdzenie, czy dowód osobisty jest gotowy do odbioru

  • Dowód osobisty - informacja o dokumencie

  • Sprawdzenie danych w rejestrze PESEL

  • Sprawdzenie danych w Rejestrze Dowodów Osobistych

OBYWATEL.GOV.PL korzysta z profilu zaufanego platformy ePUAP, który pozwala potwierdzić tożsamość użytkownika, aby nikt przez internet nie mógł się pod nikogo podszyć.

Obecnie działa pierwsza wersja portalu, która będzie dalej uzupełniana i ulepszana. Zbierane są w tym celu m.in. opinie obywateli i inne dane. Będą one brane pod uwagę przy dalszych pracach nad jego rozbudową, aby serwis w jak największym stopniu odpowiadał potrzebom i oczekiwaniom użytkowników.

Uzupełnieniem serwisu www.obywatel.gov.pl jest system informacji telefonicznej "Informacja dla obywatela". Uruchamiane są numery telefonu, pod którymi będzie można dowiedzieć się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa już na poziomie Kancelarii Premiera Rady Ministrów (infolinia centralna - 222 500 115) oraz w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju (222 500 135).

  

do góry  |