Wzorem lat ubiegłych, również w tym roku Gmina
Dobromierz realizuje program usuwania wyrobów zawierających azbest z
terenu gminy. Dotyczy to przedsięwzięć związanych z wymianą,
demontażem lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających
azbest oraz wyrobów azbestowych zalegających na nieruchomościach.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej wspiera samorządy w zakresie bezpiecznego usuwania tego
materiału. I co jest ważne, zadanie to cieszy się bardzo dużym
powodzeniem. Gmina Dobromierz regularnie wykorzystuje więc możliwości
i zdobywa dofinansowanie na takie działanie.
Z darmowego demontażu, odbioru i zdeponowania pokryć
dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest na składowisko
odpadów niebezpiecznych, skorzystało w tym roku w naszej gminie 8
gospodarstw, które złożyły odpowiednie wnioski. Łącznie na składowisko
przekazano 41 ton tego niebezpiecznego materiału. Wartość przedsięwzięcia
wynosi ponad 20 tys. zł, w tym dotacja z Wojewódzkiego Funduszu
Ochrony Środowiska 17.172,85 zł.
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31)
każdy właściciel posesji, na której znajduje się azbest ma obowiązek
do 31 stycznia każdego roku przedłożyć informację, której wzór
dostępny jest na stronie BIP Dobromierz w zakładce ochrona środowiska.
Gmina Dobromierz zamierza w następnych latach nadal
realizować utylizację eternitu w oparciu o wnioski mieszkańców.
Należy pamiętać, by nie przekroczyć terminu złożenia wniosku
podanego w ogłoszeniach o naborze, gdyż ustalenie listy nieruchomości
jest podstawowym warunkiem oszacowania wartości zadania i pozyskania
środków na ten cel.
|