Po długim okresie przygotowań do korzystania z
kolejnej puli środków unijnych, a także po trwającej kilka miesięcy
procedurze weryfikacji i oceny wniosków, możemy pochwalić się
pozyskaniem środków finansowych na prowadzenie zajęć edukacyjnych
oraz doposażenie gminnych placówek oświatowych.
Warto podkreślić, że spośród 25 wniosków, które
zostały złożone do dofinansowania tylko 7 uzyska dofinansowanie.
Nasz wniosek po przejściu oceny weryfikacji technicznej i zgodności
ze strategią Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Wałbrzyskiej
został oceniony pozytywnie.
Uzyskane środki dla projektu pn. ,,Lepszy start dla
uczniów szkół podstawowych Gminy Dobromierz” przeznaczone są
na działania określone jako „Zapewnienie równego dostępu do
wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i
ponadgimnazjalnej”.
Realizacja zadania została przewidziana w dwóch szkołach
podstawowych – w Gniewkowie oraz w Roztoce. W ramach projektu
zaplanowano przeprowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych
oraz rozwijających z matematyki, przyrody i informatyki, warsztatów
przyrodniczych oraz z języka angielskiego i niemieckiego, a także
zajęć rozwijających kreatywne myślenie i umiejętność
funkcjonowania na rynku pracy w przyszłości.
Przeprowadzone zostaną także zajęcia logopedyczne,
rewalidacyjne i terapia pedagogiczna dla uczniów o specjalnych
potrzebach edukacyjnych oraz szkolenia dla nauczycieli.
Łącznie do końca trwania projektu (do 30 czerwca
2017 r.) przeprowadzonych zostanie blisko 3 tys. godzin lekcyjnych ze
197 uczniami, którzy wezmą udział w projekcie oraz ponad 100 godzin
szkoleń dla kadry prowadzącej.
Ponadto wartością dodaną realizowanego zadania będzie
zakup wyposażenia do pracowni przyrodniczych i komputerowych.
Koszt zadania to 400 432,90 zł, z czego 380 363,94
zł będzie pochodziło ze środków unijnych.
Szkoła Podstawowa w Dobromierza nie zakwalifikowała
się do projektu ze względu na zbyt wysokie oceny końcowe
sprawdzianu klas szóstych. W związku z tym cel projektu jakim jest
podniesienie efektywności nauczania nie był w tym przypadku
uzasadniony.
|