Od 1 lipca 2017 r. będzie obowiązywał nowy
Regulamin Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy
Dobromierz uchwalony przez Radę Gminy Dobromierz – Uchwała Nr
XXIX/185/17 z dnia 31 marca 2017 r.
Wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych będą
zobowiązani do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
również osoby, które dotychczas nie prowadziły selektywnej zbiórki
odpadów i płaciły wyższą stawkę opłaty. Jednocześnie zostanie
zapewniony odbiór wyselekcjonowanych frakcji odpadów z miejsca ich
powstawania, to jest bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych.
W wyniku przetargu został wyłoniony wykonawca usługi
zagospodarowania odpadów komunalnych na terenie Gminy Dobromierz na
okres od 1 lipca 2017 r. do 31 grudnia 2018 r. - konsorcjum COM-D
Jawor i ALBA Wrocław. Poziom opłat ponoszonych przez gminę, umożliwi
utrzymanie dotychczasowej stawki obowiązującej przy selektywnej zbiórce
odpadów, to jest 11,00 zł od osoby przy zamieszkiwaniu od 1 do 4 osób
oraz 6,00 zł za każdą kolejną osobę.
W sposób selektywny należy zbierać następujące
frakcje odpadów:
-
odpady z papieru, w tym tektury, odpady
opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, w
pojemnikach (workach) koloru niebieskiego oznaczonych napisem
„Papier”,
-
odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,
w pojemnikach (workach) koloru zielonego oznaczonych napisem
„Szkło”,
-
odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z
metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z
tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
w pojemnikach (workach) koloru żółtego oznaczonego napisem
„Metale i tworzywa sztuczne”,
-
odpady ulegające biodegradacji, zbiera się w
pojemnikach (workach) koloru brązowego oznaczonych napisem
„Bio”.
Z odpadów komunalnych należy również wyodrębnić
następujące frakcje odpadów, których sposób zagospodarowania jest
określony w Regulaminie:
-
przeterminowane leki i chemikalia,
-
zużyte baterie i akumulatory,
-
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
-
meble i inne odpady wielkogabarytowe,
-
zużyte opony,
-
odpady budowlane i rozbiórkowe, stanowiące
odpady komunalne,
1.Pozostałe niesegregowane odpady komunalne
„zmieszane”, poza wymienionymi powyżej frakcjami odpadów
(np. odpadki kuchenne, popiół), należy gromadzić w oddzielnych
pojemnikach, tak jak dotychczas.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki do selektywnej
zbiórki odpadów komunalnych w odpowiednich kolorach i z wymaganymi
napisami należy do obowiązków właścicieli nieruchomości (Art. 5
ust. 1 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach). W miejsce pojemników mogą być stosowane worki
w kolorach i z napisami tak jak wymagane dla pojemników. Na terenie
gminy pozostały tzw. gniazda do selektywnej zbiórki odpadów. Przy
dostarczeniu wyselekcjonowanych frakcji odpadów przez właścicieli
nieruchomości do gniazd, nie będzie obowiązku wyposażania
nieruchomości w pojemniki (lub worki). Pozostanie jeden pojemnik na
odpady zmieszane, które będą odbierane bezpośrednio z nieruchomości.
Nie ma obowiązku składania nowych deklaracji o
wysokości opłaty. W przypadku zmiany ilości osób zamieszkałych
należy złożyć deklarację z aktualizacją danych.
Regulamin i dokumenty związane z zagospodarowaniem
odpadów komunalnych na terenie Gminy Dobromierz są umieszczone na
stronie internetowej www.dobromierz.pl
|