Właściciel nieruchomości zamieszkałej na
terenie Gminy Dobromierz może bezpłatnie przekazać gruz w ilości
do 0,5 m3 w skali roku na gospodarstwo domowe do Punktu Selektywnego
Zbierania Odpadów Komunalnych w Dobromierzu przy ul. Cmentarnej 14
lub w ilości powyżej 0,5 m3 za dodatkową opłatą.
Zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Dobromierz nr
0050.170.2013 r. z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie regulaminu
korzystania z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)
dla Gminy Dobromierz do PSZOK nie są przyjmowane zmieszane odpady
budowlane.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia
9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów do PSZOK są przyjmowane
odpady budowlane i rozbiórkowe z kodem:
-
17 01 01 - beton oraz gruz betonowy z rozbiórek i
remontów
-
17 01 02 - gruz ceglany
-
17 01 07 - zmieszane odpady z betonu, gruzu
ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów
wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06.
Właściciel nieruchomości z terenu Gminy Dobromierz,
który zamierza pozbyć się gruzu innego niż wymieniony tj.:
-
17 03 80 - papa odpadowa,
-
17 06 04 - materiały izolacyjne tj. wełna
mineralna i styropian,
-
17 08 02 - materiały budowlane zawierające gips,
w tym płyty gipsowo-kartonowe,
powinien samodzielnie zlecić usługę podstawienia i wywiezienia
kontenera na odpady firmie wpisanej do rejestru działalności
regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości z terenu gminy Dobromierz.
Właściciel nieruchomości zlecając usługę
podstawienia i wywiezienia kontenera musi każdorazowo uzgadniać z
daną firmą cenę oraz warunki realizacji usługi.
|