Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej wspiera samorządy w zakresie bezpiecznego usuwania
azbestu. I co jest ważne, to zadanie cieszy się bardzo dużym
powodzeniem. Gmina Dobromierz regularnie wykorzystuje te możliwości
i zdobywa dofinansowanie. Wzorem lat ubiegłych, również w tym roku
realizowano program usuwania wyrobów zawierających azbest.
Przedsięwzięcie polega na demontażu pokryć
dachowych zawierających azbest oraz odebrania wyrobów zalegających
na nieruchomościach.
W tym roku w naszej gminie z darmowego demontażu,
odbioru i zdeponowania wyrobów azbestowych skorzystało 14
gospodarstw, których właściciele złożyli odpowiednie wnioski.
Łącznie na składowisko przekazano blisko 21 ton tego
niebezpiecznego materiału. Wartość przedsięwzięcia przekroczyła
11 tys. zł, z czego 85 % stanowić będzie dofinansowanie z WFOŚiGW.
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie
wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i
oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są
wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz.
31) każdy właściciel posesji, na której znajduje się azbest ma
obowiązek do 31 stycznia każdego roku przedłożyć informację wg
druku z rozporządzenia ministra. Wzór informacji jest dostępny na
stronie BIP Dobromierz w zakładce ochrona środowiska.
Gmina Dobromierz zamierza w następnych latach nadal
realizować utylizację azbestu w oparciu o wnioski mieszkańców.
Należy pamiętać, by nie przekroczyć terminu złożenia wniosku
podanego w ogłoszeniu o naborze, gdyż ustalenie listy nieruchomości
jest podstawowym warunkiem oszacowania wartości zadania i pozyskania
środków na ten cel.
|