Wzorem
lat ubiegłych, również w tym roku Gmina Dobromierz realizuje
program usuwania wyrobów zawierających azbest. Dotyczy to przedsięwzięć
związanych z wymianą, demontażem lub likwidacją pokryć dachowych
i elewacji zawierających azbest oraz wyrobów azbestowych zalegających
na nieruchomościach.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej wspiera samorządy w zakresie bezpiecznego usuwania tego
materiału. Gmina Dobromierz regularnie wykorzystuje więc możliwości
i zdobywa dofinansowanie na takie działanie.
Z darmowego demontażu, odbioru i zdeponowania pokryć dachowych
wykonanych z materiałów zawierających azbest na składowisko odpadów
niebezpiecznych, skorzystało w tym roku w naszej gminie 14
gospodarstw. Łącznie na składowisko przekazano ponad 21 ton tego
niebezpiecznego materiału. Wartość przedsięwzięcia wynosi 11 440,07
zł, w tym dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska 9 724,05
zł.
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31)
każdy właściciel posesji, na której znajduje się azbest ma obowiązek
do 31 stycznia każdego roku przedłożyć informację, której wzór
dostępny jest na stronie BIP Dobromierz w zakładce ochrona środowiska.
Gmina Dobromierz zamierza w następnych latach nadal
realizować utylizację eternitu w oparciu o wnioski mieszkańców.
Należy pamiętać, by nie przekroczyć terminu złożenia wniosku
podanego w ogłoszeniach o naborze, gdyż ustalenie listy nieruchomości
jest podstawowym warunkiem oszacowania wartości zadania i pozyskania
środków na ten cel.
|