WIADOMOŚCI

Szkolny Festiwal Nauki

A A A

08.01.2018

  

Matematyczny festiwal był podsumowującym punktem projektu ,,Mierzę, ważę, liczę – matematyczne doświadczenia i eksperymenty związane z jednostkami miary”, realizowanego w Szkole Podstawowej w Dobromierzu w ramach Programu „mPotęga”. Głównym celem festiwalu było podsumowanie dotychczasowych zajęć, przekazanie wszystkim uczniom szkoły wiedzy zdobytej przez uczestników projektu oraz zapoznaniu z urządzeniami pomiarowymi ufundowanymi przez Fundację mBanku.

Po uroczystym otwarciu festiwalu przez dyrektor Elżbietę Seperant i koordynator projektu Krystynę Michalak na scenie pojawił się gość, geodeta Błażej Moliński, który zapoznał zebranych z tematyką, którą zajmuje się geodezja. Zaprezentował podstawowe przyrządy, którymi posługują się geodeci – teodolit i niwelator. Uczniowie mieli okazję z bliska przyjrzeć się tym urządzeniom, dotknąć ich i popatrzeć przez wizjer. Następnie odbył się pokaz multimedialny, komentowany przez uczniów szkoły, poświęcony historii rozwoju pomiarów długości, czasu, temperatury i masy od starożytności do czasów współczesnych. Po pokazie wszyscy uczniowie podzieleni na grupy mogli osobiście zapoznać się z przyrządami i pomocami dydaktycznymi rozmieszczonymi na stanowiskach poglądowych usytuowanych w hali sportowej. Uczniowie klasy szóstej i klasy siódmej, uczestniczący w dotychczasowych warsztatach, prezentowali swoją wiedzę na temat sposobów mierzenia. Młodsi uczniowie mogli samodzielnie obliczyć pojemność zbiornika, objętość bryły, zmierzyć kąt nachylenia terenu, zważyć ciężar przedmiotów codziennego użytku, długość drogi hamowania, czy upływający czas. Uczniowie za pomocą gry uczyli się też odczytywania wskazań zegara. Na zakończenie wszyscy uczestnicy festiwalu mogli popisać się zdobytą wiedzą, biorąc udział w mini konkursie, w którym należało odgadnąć nazwy przedmiotów.

Cztery miesiące wytężonych działań uczniów zaangażowanych w realizację projektu przyniosło wymierne korzyści. Na tyle dobrze poznali i utrwalili nową wiedzą na temat sposobów przeprowadzenia pomiarów parametrów rzeczywistości w której żyjemy, że mogli w charakterze instruktorów, przeprowadzić zajęcia poglądowe dla pozostałych uczniów. Natomiast Szkoła Podstawowa w Dobromierzu wzbogaciła się w sprzęt pomiarowo – badawczy, który w przyszłości będzie służył młodszym uczniom w kształtowaniu wiedzy o otaczającym nas świecie.

 

   

   

   

   

   

   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   


 
  

do góry  |