Pod koniec marca br. w świetlicy wiejskiej w
Czernicy odbyła się 42. sesja Rady Gminy Dobromierz. W obradach oprócz
radnych, sołtysów, kierowników i dyrektorów jednostek
organizacyjnych gminy udział wzięli: dyrektor Służby Drogowej
Powiatu Świdnickiego Marek Olesiński, pracownik SDPŚ zajmujący się
Gminą Dobromierz Maria Bajerska, radni powiatowi Violetta Chorąży i
Edmund Staniewski.
Dyrektor SDPŚ Marek Olesiński poinformował o
zaplanowanych działaniach, mających na celu poprawę stanu dróg
powiatowych na terenie gminy w roku 2018. Prace będą podzielone na
etapy. Pierwszy to etap doraźny, polegający na uzupełnieniu
poboczy, które zostaną wykonane w najbliższych dniach. Natomiast z
chwilą, kiedy główny wykonawca odcinka drogi S3 wykona tzw.
poprzeczki, co ma nastąpić pod koniec maja, albo na początku
czerwca, wtedy remontowane będą te odcinki dróg powiatowych, które
zostały zniszczone przez budowę drogi S3.
Odbyła się burzliwa ponadgodzinna dyskusja, podczas
której wójt Jerzy Ulbin, przewodnicząca Rady Aleksandra Luks, radni
i sołtysi zgłaszali swoje uwagi dot. najbardziej uszkodzonych dróg
i poboczy oraz nieprzejezdnych dróg spowodowanych atakiem zimy. W
trakcie obrad przedstawiona została prezentacja multimedialna obrazująca
stan dróg powiatowych na terenie Gminy Dobromierz.
Informację nt. stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego
i przeciwpowodziowego za rok 2017 omówili inspektor Władysław Żołądek
oraz Komendant Gminny OSP Wojciech Tarka.
W kolejnych punktach podjęto uchwałę w sprawie
podziału Gminy Dobromierz na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic,
numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu oraz w
sprawie podziału Gminy Dobromierz na stałe obwody głosowania,
ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji
wyborczych.
Uchwały powielają dotychczasowe rozstrzygnięcia. Do
Rady Gminy Dobromierz wybieranych będzie 15 radnych w 15 okręgach
wyborczych. Również tak, jak miało to miejsce dotychczas,
utworzonych zostanie 5 stałych obwodów głosowania.
Radni podjęli również uchwałę w sprawie emisji
obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu, która
stanowi formalny początek i podstawę prawną procedury uruchamiania
emisji obligacji. Określa ona ogólne warunki emisji, jest niezbędna
do przeprowadzenia postępowania na wybór agenta emisji obligacji.
Obligacje komunalne stanowić będą jedno ze źródeł finansowania
inwestycji planowanych do realizacji w najbliższych latach.
Sesję zakończyły zgłaszane przez radnych i sołtysów
wnioski i zapytania.
|