Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej wspiera samorządy w zakresie bezpiecznego usuwania
azbestu. I co jest bardzo ważne, to zadanie cieszy się bardzo dużym
powodzeniem. Gmina Dobromierz regularnie wykorzystuje te możliwości
i zdobywa dofinansowanie na takie działanie.
Wzorem lat ubiegłych, również w tym roku
realizujemy ,,Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu
Gminy Dobromierz” Przedsięwzięcie polega na demontażu pokryć
dachowych zawierających azbest oraz odebrania wyrobów zawierających
azbest zalegających na nieruchomościach.
Z darmowego demontażu, odbioru i zdeponowania pokryć
dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest na składowisko
odpadów niebezpiecznych, skorzystało w tym roku w naszej gminie 20
gospodarstw, których właściciele złożyli odpowiednie wnioski.
Łącznie na składowisko przekazano ponad 37 ton tego niebezpiecznego
materiału. Wartość przedsięwzięcia to ponad 17 tys. zł, z czego
85 % stanowić będzie dofinansowanie jakie otrzymamy od WFOŚiGW.
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie
wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i
oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są
wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz.
31) każdy właściciel posesji, na której znajduje się azbest ma
obowiązek do 31 stycznia każdego roku przedłożyć informację wg
druku z rozporządzenia ministra. Wzór informacji jest dostępny na
stronie BIP Dobromierz w zakładce ochrona środowiska.
Gmina Dobromierz zamierza w następnych latach nadal
realizować utylizację eternitu w oparciu o wnioski mieszkańców.
Należy pamiętać, by nie przekroczyć terminu złożenia wniosku
podanego w ogłoszeniach o naborze, gdyż ustalenie listy nieruchomości
jest podstawowym warunkiem oszacowania wartości zadania i pozyskania
środków na ten cel.
|