Gmina Dobromierz od 2012 r. regularnie realizuje
program usuwania wyrobów zawierających azbest. W tym okresie z
terenu gminy odebrano i zutylizowano już ponad 200 Mg (ton) tego
niebezpiecznego materiału.
W realizacji tego ważnego zadania korzystamy ze
wsparcia finansowego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, który również w tym roku udzieli
gminie dotacji na ten cel.
W sierpniu b.r. w ramach realizacji zadania pn.
"Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy
Dobromierz" zutylizowano blisko 22,43 Mg tego niebezpiecznego
materiału, w tym 9,06 Mg zdemontowanego z dachów oraz 13,37 Mg
zalegającego na posesjach. Z bezpłatnego usunięcia wyrobów
azbestowych skorzystało 12 gospodarstw. Wartość przedsięwzięcia
wyniosła ponad 14 tys. zł, z czego 11,37 tys. zł dofinansuje WFOŚiGW
we Wrocławiu.
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki, każdy właściciel posesji, na której znajduje się
azbest ma obowiązek do 31 stycznia każdego roku przedłożyć
informację o wyrobach zawierających azbest w urzędzie gminy. Wzór
informacji jest dostępny na stronie BIP Dobromierz w zakładce
INFORMATOR INTERESANTA - Ochrona środowiska.
Gmina Dobromierz planuje w kolejnych latach
oczyszczanie terenu gminy z wyrobów azbestowych. W związku z tym
prosimy mieszkańców, którzy chcą pozbyć się tych niebezpiecznych
materiałów z terenu swojej posesji o śledzenie informacji
zamieszczanych na ten temat na stronie internetowej. Prosimy składać
wnioski w wyznaczonych terminach. Jest to bardzo ważne z uwagi na
konieczność każdorazowego oszacowania wartości zadania i
pozyskania środków finansowych na ten cel.
|