WIADOMOŚCI
 
DEKLARACJA ,,REWOLUCJA ŚMIECIOWA”

29.03.2013

  

Od 1 lipca 2013 r. na mocy znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zmienia się sposób gospodarowanie odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani zostali do złożenia w Urzędzie Gminy Dobromierz deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, będącej podstawą do naliczenia tzw. ,,podatku śmieciowego”. W zamian za uiszczoną opłatę gmina przejmuje obowiązek gospodarowania odpadami komunalnymi.

System gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie Dobromierz obejmuje właścicieli nieruchomości zamieszkałych, więc do złożenia deklaracji o wysokości opłaty zobowiązani są właściciele nieruchomości, na terenie których zamieszkują mieszkańcy.

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na terenie których powstają odpady komunalne jak np.: zakłady pracy, sklepy, szkoły, ośrodki zdrowia nie składają deklaracji. Jednostki te we własnym zakresie powinny podpisać umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanych do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Dobromierz.

Wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi określony został w Uchwale Nr XXIX/163/13 Rady Gminy Dobromierz z dnia 30 stycznia 2013 r.

Gdzie można pobrać deklarację?
Deklaracja oraz podstawowe informacje o systemie gospodarowania odpadami komunalnymi do mieszkańców całej gminy wysłane zostały w formie druków bezadresowych.
Deklarację można również pobrać ze strony internetowej www.dobromierz.pl oraz w Urzędzie Gminy Dobromierz, pok. nr 13.

Kto ma złożyć deklarację?
właściciele domków jednorodzinnych, mieszkań,
mieszkańcy wspólnot mieszkaniowych deklarację składają indywidualnie.

Gdzie oraz kiedy należy złożyć deklarację?
Deklarację należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Dobromierz, Plac Wolności 24, 58-170 Dobromierz w terminie:

  • do 15 kwietnia 2013 r. w przypadku pierwszej deklaracji,
    14 dni, od dnia, w którym nastąpiła zmiana będąca podstawą ustalenia należnej opłaty za gospodarowanie
  • odpadami komunalnymi np.: zmiana liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość,
    14 dni od daty zmiany wysokości stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Jakie są stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
Stawki oraz sposób naliczania opłaty określony zostały w Uchwale Nr XXIX/162/13 Rady Gminy Dobromierz z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości tej opłaty. Określono metodę naliczania opłaty jako iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość oraz stawki tej opłaty. Stawka za selektywne zbieranie wynosi 9,50 zł, za nieselektywne zbieranie wynosi 16 zł, miesięcznie od jednego mieszkańca.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi winna być uiszczana do 15 każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy w kasie Urzędu Gminy Dobromierz lub przelewem na rachunek bankowy Gminy Dobromierz Pierwszą opłatę za miesiąc lipiec 2013 r. właściciel nieruchomości winien wpłacić do 15 sierpnia 2013 r.

Jakie są konsekwencje niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty?
W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Wójt Gminy Dobromierz określi, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki.

Kiedy wypowiedzieć umowę na odbiór odpadów komunalnych?
Właściciele nieruchomości, którzy obecnie mają podpisane umowy na odbiór odpadów komunalnych powinni je rozwiązać ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013 r. Należy pamiętać, że przy wypowiedzeniu umowy należy zachować określony w niej okres wypowiedzenia.

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Druk deklaracji 
  2. Wzór wypełnionej deklaracji
  3. Wzór wniosku o rozwiązanie umowy


 

do góry  |